Sunday, October 02, 2005

找不到遺失在二十歲的詩句

1.
找不到遺失在二十歲的詩句
我讀著她和她的獨角獸
牙齒沾上了剛吃過的餅屑
桌子放了三本翻開的書
我修剪過長的指甲並計劃
在集體雪櫃裡進行偷竊

2.
沒有人在窗外草地出現除了松鼠
便沒有人溜過像由你手中散落的玻璃彈珠

3.
筆桿停頓了超過十分鐘那逗號實在太大
不過是揭弄數頁的時間
而水蒸發的速度比習慣快結果皮膚
變乾黑色的頭髮很突出
我沒有常常走在街上害怕那
歐洲風格的建築過於高大
點橫豎鈎在滿頁的弧度裡消失
我一次又一次迷路

4.
口中的琴吹不動風
十八世紀的地下鐵異常悶侷
在學懂極端複雜的路線圖前
我雙手抓住橫杆提起身體
不許放鬆然後墮下
維持姿勢倘天還沒黑就一直向前

5.
頸間的酸痛在每次醒後繼續蔓延
忘了愈過二千多萬里的空白筆記簿
壓皺了角在抽屜內等待等待還有
一個不知所措的我

4 Comments:

At 9:22 AM, Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 6:31 PM, Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 9:06 PM, Blogger me* / wai yee* said...

bebe,

thx so much, it was really touch when i read your card. i cry again.

dunno why... dunno why...dunno why i can't jump out from depression, jump out from sadness, jump out from this mood...

yes, it's all about mood. i know.

i will be fine. no worry.

meme*

 
At 5:21 PM, Blogger sunyung said...

Hey! How are you? Your life in London seems so well. Come up to Scotland sometimes when you are not busy! But before that, I think you should visit some other Europe countries first!
Work hard then PLAY HARDER! :P

 

Post a Comment

<< Home